Matematické a informatické prechádzky

Cieľom projektu Matematické a informatické prechádzky bolo priniesť do vyučovania matematiky a informatiky nový spôsob vyučovania. Vyučovanie vonku, formou prechádzok. Vytvárať a realizovať  prechádzky som naučila aj budúcich učiteľov.

Prechádzky ukazujú matematiku priamo v reálnom živote. Informatické prechádzky poukazujú na dôležité témy, ktorým sa žiaci venujú na hodinách informatiky. Niektoré prechádzky som vytvorila aj za pomoci budúcich učiteľov. Tieto prechádzky môžete aplikovať pre 2. stupeň ZŠ.

Vytvorili sme 10 matematických a informatických prechádzok. Prechádzky reflektovali témy šifrovanie a kódovanie, bezpečnosť na internete, minecraft vo vzdelávaní a hoaxy. Matematické prechádzky sme zamerali na rôzne okruhy matematiky. Nájdete medzi nimi úlohy na percentá, kombinatoriku, objemy a obsahy.

Prechádzky vytvorené budúcimi učiteľmi matematiky sú prístupné verejnosti TU. Ako vytvoriť matematické prechádzky sa dozviete TU.

Záverečná prezentácia projektu “Matematické a informatické prechádzky” je dostupná TU.

Autor: Silvia Haringová
Škola: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Miesto realizácie projektu: Nitra
Určené pre: Druhý stupeň ZŠ
Ročník programu: 2020/21
Web projektu: https://bit.ly/34pVPIM
Materiál na stiahnutie: